Az edzések felépítése

Az edzések felépítése a következő:

  • formagyakorlatok és bázisgyakorlatok – 15 perc
  • páros gyakorlatok – 60 perc
  • erősítés – 15 perc

Formagyakorlatok

tartalmazzák a bemelegítést is. Először az első formagyakorlatot végzik el közösen a tanítványok, a középhaladó és haladó tanítványok a második formagyakorlatot is elvégzik.

Bázisgyakorlatok

a tanuló egyedül hajtja végre. Ezek elsősorban alaptechnikák. A mozdulatok pontosítására, gyakorlására szolgálnak.

Páros gyakorlatok

Harci technikák, önvédelmi technikák életszerű gyakorlására szolgálnak. Mivel a Wing Tsun önvédelmi, harci rendszer, ezért a partnerrel való gyakorlás jelentősége igen nagy.

Páros gyakorlatok – Speciális részek tudásszinthez
mérten

Ütések és rúgások pontkesztyűre, pajzsra, lógózsákra

Több támadó elleni védekezés

Női önvédelem

Fegyveres támadó elleni védekezés (kés, bot, vipera ellen)

Szabadharc védőfelszerelésben

Erősítés

A Wing Tsun nem az erőre épül, ezért jóval kisebb hangsúlyt helyez az erősítésre más stílusoknál. A gyakorlatok többsége páros, izometrikus jellegű, de a hagyományos fekvőtámasz, vagy felülés is része az erősítésnek.

Levezetés

Nyújtás, és a kínai légzőgyakorlatok, a Chi Kung gyakorlása.